Onze diensten zijn ontstaan vanuit de praktijk: vragen uit het onderwijs, van ouders en van professionals die zoeken naar handvatten, perspectief en begrip.
We geloven in maatwerk, in luisteren voordat we adviseren en in samenwerken om duurzame groei mogelijk te maken. Hieronder lees je op welke manieren wij dat doen.

Advies en beleid
Wij ondersteunen scholen, besturen en samenwerkingsverbanden bij het ontwikkelen van visie en beleid op (hoog)begaafdheid. Van het schrijven of aanscherpen van beleidsdocumenten tot het inrichten van een passende ondersteuningsstructuur: wij denken mee, adviseren en helpen implementeren.
Voor wie: schoolleiders, zorgcoördinatoren, beleidsadviseurs
Resultaat: een gedragen en praktisch uitvoerbaar beleid waarin ruimte is voor talentontwikkeling

Begeleiding van leerlingen
Soms lopen leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid vast in motivatie, gedrag of aansluiting. Wij bieden begeleidingstrajecten op maat voor leerlingen, in nauwe samenwerking met mentoren, docenten en ouders. Ook teams kunnen rekenen op gerichte ondersteuning bij casuïstiek of vragen rondom differentiatie en welbevinden.
Voor wie: scholen, mentoren, begeleiders, ouders
Resultaat: meer inzicht, betere afstemming en groei in zelfregulatie en motivatie bij de leerling

Training en professionalisering
EigenWils verzorgt gastlessen, studiedagen, trainingen en intervisie over thema’s als signalering, motivatieverlies, executieve functies en de leerbehoeften van (hoog)begaafde leerlingen. De trainingen combineren theorie met praktische handvatten, afgestemd op de context van de school.
Voor wie: docenten, intern begeleiders, zorgteams
Resultaat: deskundige professionals die met vertrouwen inspelen op de behoeften van (hoog)begaafde leerlingen
“Ik ben zeer tevreden met de professionele begeleiding die ik heb ontvangen. Het heeft mij geholpen om mijn doelen te bereiken en mijn potentieel te benutten.”
Jan Jansen